Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna ma charakter zajęć indywidualnych lub grupowych. Łączy oddziaływania korekcyjno-kompensacyjne, korekcyjno-dydaktyczne oraz korekcyjno-terapeutyczne.
W trakcie zajęć realizowane są następujące cele terapeutyczne:
- usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integrowanie,
- niwelowanie przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych,
- dodawanie wiary we własne możliwości oraz wzmacnianie motywacji do pokonywania napotkanych trudności rozwojowych oraz edukacyjnych.
W trakcie terapii dzieci ćwiczą, rozwijają i doskonalą:
- koncentrację uwagi, pamięć,
- myślenie i wnioskowanie,
- funkcje wzrokowo-ruchowe i wzrokowo-przestrzenne,
- funkcje słuchowo-językowe,
- technikę czytania,
- rozumienie samodzielnie czytanych tekstów i poleceń,
- sprawność manualną i grafomotoryczną,
- konstruowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych,
- poprawność ortograficzną oraz interpunkcyjną,
- umiejętności matematyczne; podstawowe pojęcia
i operacje.
Terapia pedagogiczna dostosowana jest zawsze do indywidualnych potrzeb i możliwości konkretnego ucznia. Opiera się na współpracy z rodzicami/prawnymi opiekunami dziecka oraz porozumieniu z nauczycielami.
W zależności od specjalizacji terapeuty podczas zajęć stosowane są różnorodne metody pracy, wzbogacane grami edukacyjnymi, programami komputerowymi itp.
Osoby prowadzące:
Małgorzata Falak – pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, wieloletni nauczyciel nauczania początkowego w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej.
Mariola Peplińska – pedagog specjalny, terapeuta
Informacje dodatkowe oraz szczegółowe warunki kwalifikacji pod nr tel. 61 670 40 37 lub e-mail: malgorzata.falak@zppp2.pl; mariola.peplinska@zppp2.pl.